21.10.16

‘Tereddüt’ün Türkiye galası yapıldı!.



Yeşim Ustaoğlu’nun dünya galasını yaptığı Toronto Uluslararası Film Festivali’nde büyük ilgi gören ve eleştirmenlerin övgüyle karşıladığı son filmi Tereddüt, Türkiye’de ilk kez 19 Ekim'de 53. Uluslararası Antalya Film Festivali’nde seyirciyle buluştu.

Festivalin hem ulusal hem de uluslararası olmak üzere iki yarışmasında birden yarışan Tereddüt'ün galasına yönetmen Yeşim Ustaoğlu ile filmin oyuncuları Funda Eryiğit, Ecem Uzun ve Mehmet Kurtuluş katıldı.

Festivalin Aspendos Salonu’nda gerçekleşen gösterime sinemaseverlerin ilgisi oldukça yüksekti ve festivalin bu yılki en kalabalık gösterimi yaşandı.

Ustaoğlu: Türkiye’nin en iyi psikologlarından destek aldım


Gösterimin ardından seyircilerin sorularını yanıtlayan film ekibi, Türkiye’de ilk kez seyirci karşısına çıkmaktan ötürü çok heyecanlıydı.
Seyircilerin Ustaoğlu’na ilk sorusu yazım sürecinin nasıl geçtiği ve zorlu geçen terapi sahnesini nasıl yarattığı oldu.




“Hem kadınların hem erkeklerin, ilişki içindeyken bulundukları kaçınılmaz durumlarını, sorunlarını, benzerliklerini ve farklılıklarını anlatmaya çalıştım” diyen Yeşim Ustaoğlu, yazım sürecinde Türkiye’nin en iyi psikologlarından destek aldığını söyledi ve “Doktoru gerçekten de doğru anlatmam gerekiyordu. Hepsi projeyle çok ilgilendiler ve terapi sahnesinde de aramızdaydılar. Bu çok motive ediciydi, biz de gayet başarılı olduk” yorumunda bulundu.

Oyuncu kadrosunu nasıl oluşturduğu sorusuna ise “Funda ve Mehmet, aklımdaki ilk isimlerdi. Funda’yla daha önce de çalışmak istemiştim. Bir oyunda izledim ve çok sevmiştim. Ecem’i de öyle, bir oyunda izledim ve aynı şekilde çok sevdim. Ben oyuncuları takip ediyorum, performanslarını izliyorum. Ardından, bir araya geldiklerindeki kimyalarını da sevdim. Okan’ı (Okan Yalabık) da unutmayalım; o da aklıma ilk gelenlerdendi. Serkan Keskin, Sema Poyraz… Hepsiyle çok severek çalıştım” yanıtını verdi.



Eryiğit: En zor sahneler en hızlı çektiklerimizdi


Seyircilerin Funda Eryiğit ve Ecem Uzun’a soruları ise, bu kadar yoğun ve duygusal rollerin altından nasıl kalktıkları ve rollerine nasıl hazırlandıkları üzerine oldu.

Bir sahil kasabasında mecburi hizmete başlamış psikiyatr Şehnaz karakterini oynayan Funda Eryiğit, Ustaoğlu’nun çalışmayı çok istediği bir yönetmen olduğunu belirtti ve “Zor sahneler vardı ama zorlanarak hazırlandığımız sahneler de en hızlı çektiklerimiz oldu. Psikiyatr olmak da zorladı. Elmas ile kurduğu ilişkideki mesafe için de araştırma yaptım. Kendi hayatımla yüzleştiğim yerler oldu. O anlamda da zordu. Ama Yeşim, genelde oyuncunun hislerine çok önem veriyor” diye konuştu.




Uzun: Senaryoyu ilk okuduğumda çok korktum


Filmde zorla küçük yaşta evlendirilmiş Elmas’ı canlandıran Ecem Uzun ise senaryoyu ilk okuduğunda çok korktuğunu, ama bu korkunun onu bu filmde oynamaya zorladığını söyledi: “Başta Yeşim’le çalışmak beni epey korkuttu. Senaryoyu ilk okuduğumda ertesi gün Yeşim’le buluştuk ve ‘korkuyorum’ dedim. Ve çok oynamak istedim. Provalara başladık. Bir süre çalışıyorduk, sonra ara veriyorduk; demleniyordu. Ben, Elmas karakterinin birine mektup yazmasını istedim. Elmas’ın ağzından annesine mektup yazdım ve bunu Yeşim’e verdim, mektup da hâlâ onda, açılmadan duruyor.”




Kurtuluş: Duygusal macerası olan bir filmdi


Şehnaz’ın sorunlu bir ilişki yaşadığı kocası Cem’e hayat veren Mehmet Kurtuluş, uzun zamandır tanıdığı fakat ilk kez çalıştığı Yeşim Ustaoğlu için “Onunlayken oyuncu olarak emniyettesin” dedi ve “Biz oyuncu olarak hep yolculuktan söz ederiz. Bu, duygusal macerası olan bir filmdi. Bir oyuncu olarak Yeşim ile emniyettesin; cümle cümle, harf harf sahneyi keşfediyorsun. Çok teşekkür ediyorum o yüzden”  yorumunda bulundu.

Funda Eryiğit, Ecem Uzun, Mehmet Kurtuluş, Okan Yalabık ve Serkan Keskin’in oynadığı Tereddüt, 16 Aralık’ta gösterime girecek.




1 yorum: