22.6.16

Fifty Shades of Black / Siyahın Elli Tonu



Siyahın Elli Tonu’nda, daha önce Brady Bunch karakteriyle akıllarımıza yer etmiş, efsanevi aktör Florence Henderson’un canlandırdığı Mrs.Robinson, tecrübesiz Christian’ı seks tekniklerinin yetersizliği konusunda eleştirerek bir travma yaşamasına sebep olur.

Henderson konu baskın kadını oynamaya geldiğinde hiç geri adım atmayacağını söylüyor.
“Yapabileceğim en uzak noktaya kadar zorladım” diye kahkaha atıyor.
“Eğer işin içinde Marlon Wayans yoksa bir daha bunu yapmam. İzleyicilerden bazıları benden bu türde bir performans beklemeyeceklerdir, ancak yakın arkadaşlarım bir kahkaha için her şeyi yapacağımı bilirler.”
“Florence aklımızı başımızdan aldı.” diyor filmin yapımcılığını ve yazarlığını üstlenen Alvarez.
“Florence Henderson’a her zaman Amerika’nın annesi olarak baktık.  Şimdi ise karşımıza Marlon’un karakterini sert seks konusunda eğiten, ayartıcı yaşlı kadın olarak çıkıyor. Ve emin olun bunu çok iyi yapıyor.”




Bir başka sahnede ise Wayans, tutkulu kadın izleyicilerine bir striptiz gösterisi yapıyor.
Christian kalçasını daha iyi çalkalayabilmek için yapılan fiziksel eğitimi çok ciddiye alır.
“Erkek striptizci sahnesi benim için cennet ile cehennemin birleşimi gibiydi, çünkü her sabaha karşı 3’te uyanmak ve çalışmak zorundaydım. En sonunda Striptiz Kulübü filminin başrol oyuncusu Channing Tatum’u aradım ve yaptığı işe çok saygı duyduğumu söyledim. Her sabah uyanıp karın kaslarınızı çalıştırıyor ve günde 14 saat çıplak geziyorsunuz. Bu gerçekten zorlayıcı.”

Yönetmen: Michael Tiddes
Oyuncular: Marlon Wayans, Kali Hawk, Mike Epps 
Tür: Komedi
Ülke: ABD




Filmin mmknmrtb notu ::

Bize filmin yapım notu olarak gönderilen, yukarıya aldığım 'sözde' konuyu özetleyen -başı kıçı belirsiz- metnin tuhaflığı bize bir işaret olmalıymış; ama ben, anlayamamışım maalesef..
Filmi izleyince her şey açıklığa kavuşup, ortada özetlenebilecek bir mevzunun olmadığı anlaşılacak ve artık her şey için çok geç olacaktır..




Fenomen kitap serisi Fifty Shades of Grey'nin geçen yıl çevrilen filmini 'ana kaynak' olarak kullanan, bazı filmlere de göndermeler yapmaya çalışan Fifty Shades of Black, 'Kenef Mizahı' denebilecek türün o kadar kötü planlanıp çekilmiş, o kadar rezil bir örneği ki, parodisi yapılan ve yine berbat bir yapım olan o 'ana kaynak', bunun yanında bir sanat eseri gibi duruyor..

1 / 5