12.11.14

Interstellar / Yıldızlararası


Dünya üzerindeki yaşamımız sona ererken, bir grup araştırmacı insanlık tarihinin en önemli görevini üstlenirler.

Bulunduğumuz galaksinin ötesine yolculuk ederek insanlığın, yıldızların ötesinde yaşamını sürdürmesinin mümkün olup olmayacağını keşfe çıkarlar.

Yıldızlararası / Interstellar'ı ünlü yapımcı ve yönetmen Christopher Nolan yönetiyor.

Başrollerde Oscar ödüllü Matthew McConaughey (“Dallas Buyers Club”), Oscar ödüllü Anne Hathaway (“Les Miserables”), Oscar adayı Jessica Chastain (“Zero Dark Thirty”), Bill Irwin (“Rachel Getting Married”), Oscar ödüllü Ellen Burstyn (“Alice Doesn’t Live Here Anymore”), ve Oscar ödüllü Michael Caine (“The Cider House Rules”) yer alıyorlar.  

Ayrıca oyuncu kadrosunda Wes Bentley, Casey Affleck, David Gyasi, Mackenzie Foy ve Topher Grace’de yer alıyor.


Interstellar

Yönetmen: Christopher Nolan 
Yazarlar: Jonathan Nolan ve Christopher Nolan 
Yapımcılar: Emma Thomas, Christopher Nolan ve Lynda Obst 
Yönetici Yapımcılar: Jordan Goldberg, Jake Myers, Kip Thorne ve Thomas Tull

“Yıldızlararası / Interstellar” 7 Kasım 2014 tarihinden itibaren tüm dünyada ve Türkiye'de vizyona girdi.





Filmin mmknmrtb notu ::

Her şeyden önce, böylesine 'dengesiz' bir filme imza atmak, Christopher Nolan gibi, bize nice iyi film örnekleri sunmuş bir yönetmene hiç yakışmadı..
Dengesiz derken; sanki sadece bazı bölümlere itina gösterilmiş, arada bir de boş verilerek, oluruna bırakılmış sahneleri olan bir filmden bahsediyorum..


Bir bölümü izlerken, 'Vay be, helâl olsun valla' derken içimden, hemen peşinden gelen sahnelere şaşarak, 'Şimdi ne bu lan Nolan' deyu kelime şakası yapmak zorunda kaldım.. ki bu da bana hiç yakışmadı doğrusu..

Sonra, öğrenciye ders veriyormuşcasına, bilgi boca etme, olan biten her şeyleri bir bir açıklama çabası da neydi öyle..
Sanki sinemada film izlemedim de Hocaefendi'nin bir dersanesinde ultra hızlandırılmış kurstan geçtim..


Filmden sonra büyülenmiş gibi olduklarını falan söyleyenler oldu da, onlar için yapıyorum bu açıklamayı: Yok bebeğim büyülenmedin, merak etme.. Akut 'bilgi zehirlenmesi' geçirdin sadece..

Bütün bu serzenişler, beğenmeyişler falan, Nolan'ın, olumlu beklentimizi tepe noktasına çıkaran varlığıyla ilgili elbette..
Yaşadığımız hayâl kırıklığı da büyük oldu maalesef..


Yoksa, isimsiz ya da sıradan bir yönetmen açısından Interstellar, gayet övünülecek bir iş olarak değerlendirilebilir..
Öyle her babayiğit, beş üzerinden üçbuçuk alamaz yani benden..

Buna rağmen -üzülerek- hatırlatayım ki bu film, Christopher Nolan filmografisinde en düşük puanıma nail olan işi oldu..


Bi şey itiraf edeyim mi..
İlk oylamada 3 vermiştim aslında; fakat sonradan kararımı 3.5 olarak revize ettim..
Neden?.
Çünkü, ilerde bunun da değeri herkes tarafından kabul edilip, 21. Yüzyılın '2001 A Space Odyssey'si ilan edildiğinde, rezil olmamak için..


Yok yok.. bu şaka tabii ki..
Doğrusu şu: Yönetmenin diğer filmlerine baktım, benden en az 4 yıldız almış birine, üstelik de sevdiğim bir sinemacıya bunu yapamazdım..
Suç bende değildi ama yine de kendime kızdım ve gereğini yaptım.. öyle işte..


Interstellar, iyi, hoş, izlenesi; ama son tahlilde de gereğinden fazla uzun, oldukça didaktik, ille de muhafazakâr yaklaşımıyla klişelere meyilli, Hans Zimmer'dir, güzeldir deyu müziğine biraz fazlaca abanılmış, duygu istismarına ulaşana kadar kanat çırpan bir 'sevgi kelebeği'nin ruhunu taşıyan, melodramatik tandansı yüksek bir bilim kurgu..


O değil de 'haza kalas' sınıfından o robotun o vaziyeti neydi allasen!.

O da değil de, Dünya'yı ABD'den, insanı da ABD'liden ibaret sayan bu pis zihniyete bugüne kadar sadece benim ettiğim küfür, burdan Satürn'e yol oldu, hatta bir rivayete göre de hemen orada konuşlanmış bir 'wormhole' vasıtasıyla uzak galaksilere dek ulaştı da şu Hollywood denen geri zekalıyı hep es geçti ya, işte ben de buna yanarım..


  3.5 / 5


1 yorum:

  1. sanırım bu film tam da benlikmiş. gideyim mi gitmeyeyim mi arasında kalmıştım, bu yazıyı okuduktan sonra kimse tutamaz beni :)) teşekkürler.

    YanıtlaSil